Naar de eenzame boom en de ‘ruïne’

We hebben nu twee keer de wandeling ondernomen naar de eenzame boom en de ruïne bovenop de berg ten oosten van ons aan de overkant van het dal. Het is een aardige klim, maar zeker de moeite waard. Onderweg kom je langs een aantal ruïnes die een beeld geven van hoe in vroegere tijden in de Axarquia werd gewoond. Ook zie je ons huis van een andere kant. We weten nu ook dat in de ‘ruïne’ bovenop de berg wordt gewoond. Er woont een oude man waarschijnlijk met zijn zoons. Hier wonen ook de paarden en ezels die je af en toe bij ons hoort.

De start van de wandeling hebben wij vanaf de andere kant van het dal gedaan. Wij hebben daar de auto geparkeerd en zijn linksom omhoog gewandeld. De klim was ongeveer 3 kwartier (met 20 fotopauzes). Vanaf het huis zijn we richting de zee (en Vélez-Malaga) gewandeld. je komt dan langs de driehoek die je vanaf ons huis ziet (dit is troep met een muurtje eromheen), een geitenweide, weer wat ruïnes en weer naar beneden door de mango- en avocadoplantages recht tegenover ons. De totale wandeling was ongeveer 2, 5 a 3 uur.

Je kunt ook langs het huis lopen en de weg naar de driehoek rechts laten liggen en iets verder omhoog klimmen tot je een tweede pad naar rechts in loopt. Eigenlijk loop je dan een pad boven de driehoek. Ook deze wandeling is mooi.

Neem altijd drinken en eten mee. In de winter gaat de zon om half 7 onder en wordt het snel koud.